Aankomst, - Reisverslag uit Sibiu, Roemenië van marijekoster - WaarBenJij.nu Aankomst, - Reisverslag uit Sibiu, Roemenië van marijekoster - WaarBenJij.nu

Aankomst,

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg

30 Juni 2006 | Roemenië, Sibiu

Hallo lieve lieve mensen,

Hartelijke dank voor alle reacties op onze terugreis. Zoveel mensen die aan ons,mij dachten een meeleven en bidden, dat geeft een warm gevoel.

Woensdagmorgen zijn we voor half vijf vertrokken. Even voor vieren stonden vier vrienden van ons voor de deur om ons uit te zwaaien!! Echt super lief. Voordat we op reis gingen hebben we met elkaar gebeden. Daarna kwam echt afscheid. En toen zouden we weg rijden en gooi ik de auto deur dicht met de vinger van Kirsten ertussen, gelukkig is het na koelen goed gegaan.

In Roemenië zijn we door de politie aangehouden. Meneer de agent vroeg of we Nederlanders waren en we zeiden ja, toen mochten we doorrijden. Bij de grens hadden we geen problemen.
Bij de Hongaarse grens daarna ging ook alles goed en werden we, toen we een eindje doorreden ook weer aangehouden. De paspoorten laten zien en de spullen achterin en toen mochten we weer door.

In hongarije zijn we iets langer gebleven dan we wouden. Want de hoofdweg, de M0 was voor een grootdeel afgesloten, waarschijnlijk door een ongeluk en daardoor hebben we eerst een halfuur in de file gestaan en daarna 1,5 uur door Boedapest gereden om de goede weg weer te vinden.....

Zelf reed ik ons naar Oostenrijk en bij de grens reed ik een beetje tever door....Wat wel grappig was en meneer de grenswachter moest lachen en vroeg: vier mensen, vier paspoorten, rij maar door.....! Perfect, geen problemen!

's middags ook nog een andere file van 2 uur gehad, wat er jammer was, omdat het warm was en we de tijd liever anders wouden gebruiken.
's Avonds gegeten in Oostenrijk, waarna we gingen kijken om toch door te rijden. Maar toen we doorreden en in Duitsland waren rond 12 uur, toch besloten om een slaapplek te zoeken. Dank zij de mevrouw onder de motorklep was deze snel gevonden. Daar geslapen en om 7 uur weer op reis gegaan. In Duitsland zelf nog een korte file gehad van ruim een half uur en verder ging alles goed. Het waren nog wel wat kilometers, ruim 700, maar goed om 15 uur hebben ze mij in Wezep afgeleverd en ben ik gewoon weer hier. Erg raar, onwerkelijk en toch ook normaal. Mijn broertje Corneel was thuis en heeft mij verwelkomt. Mijn ouders zijn bij mijn broer in Canada, het duurt nog twee weken voordat ik hen weer zie.

Corneel heeft mij mee genomen naar het Heerderstrand, waar we een frissen duik genomen hebben en mijn eerste NLse maaltijd heeft mijn heerlijk gesmaakt.



Het inpakken van alles en de reis terug naar NL voelde als op vakantie gaan. Zo, ik weet nog niet hoelang mijn vakantie gaat duren voordat ik weer naar Roemenië ga. Ja, mensen, ik ga een keer terug, maar niet om te werken voor 7 mnd, maar voor vakantie. Wanneer? Ik weet het niet.

Eerst mijn verjaardag vieren en mijn spullen wat op orde brengen. Verhuizen naar Zwolle terug en werken.

Hopelijk tot binnenkort,
La revedere, Marije

  • 30 Juni 2006 - 08:57

    Tante Richt:

    welkom terug!
    dikke kus XXX

  • 30 Juni 2006 - 08:59

    Corneel:

    Hee Marije, fijn om nogmaals je verhaal te lezen ;-). En tof dat je weer terug in Nederland bent. Kan ik je eindelijk weer eens een beetje jennen. Dat heb ik wel een poosje moeten missen zeg!

    Wie was die vrouw onder de moterkap eigenlijk?

    Groeten,
    Je broertje

  • 30 Juni 2006 - 08:59

    Nils:

    gefeliciteerd met je verjaardag!

  • 30 Juni 2006 - 09:35

    Ijsbeertje:

    He marije!

    fijn dat alles goed gegaan is. GEFELICITEERD met je verjaardag.
    succes met uitpakken.
    Groetjes van Ijsbeertje.

  • 30 Juni 2006 - 09:41

    Renze:

    Namens de reisvereniging "Marije in Hollland" heten je welkom in Nederland en hopen dat u hier een prettig verblijf heeft. Voor klachten en opmerkingen kunt u contact op nemen met het plaatselijke bureau in de hoofdstad van dit land.

  • 30 Juni 2006 - 09:42

    Korina:

    Welkom terug in Nederland en gefeliciteerd met je verjaardag!
    liefs Knor

  • 30 Juni 2006 - 11:46

    Diederick:

    Van harte gefeliciteerd. Mooi dat jullie veilig terug zijn!

  • 30 Juni 2006 - 15:13

    Riek:

    Yes! Fijn dat je weer terug bent!
    Tot binnenkort!

  • 30 Juni 2006 - 16:03

    De Houwie's:

    Hoi, van harte gefeliciteerd en fijn dat jullie er weer veilig zijn. 't Is wel stil zonder buren!

    Groetjes uit Sibiu!

  • 30 Juni 2006 - 16:51

    De Kokjes:

    van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    een gezegend nieuw levensjaar toegewenst.
    groetjes uit hattem.
    aleida kok

  • 30 Juni 2006 - 17:10

    Annemarie:

    Ha Marije,

    Fijn dat jullie weer veilig teruggekomen zijn !! Ja, wie was die vrouw onder de motorkap ofzo *-)
    Van harte gefeliciteerd ook met je verjaardag!

    Liefs, Annemarie

  • 01 Juli 2006 - 09:27

    Hilda Jan:

    welkom thuis
    groetjes uit frankrijk
    zet he, op

  • 01 Juli 2006 - 11:00

    Irene:

    Ha Marije
    Fijn dat je weer veilig in Nederland bent aangekomen.
    Gefeleicteerd met je verjaardag.
    Geniet :)
    Liefs Irene

  • 01 Juli 2006 - 11:43

    Kokkie:

    Een beetje aan het genieten van je 'vakantie' in Nederland? Raar he? Om hier weer te zijn en iedereen te kunnen verstaan! Succes ermee en geniet ervan! Liefs, Kokkie

  • 02 Juli 2006 - 21:35

    Tante Mieke:

    Hoi Marije, fijn dat je weer thuis bent, al zal het ook weer wennen zijn....
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag. Gods zegen toegewenst over je nieuwe levensjaar!
    En succes met weer inburgeren in het Hollandse leven!

    Tante Mieke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Sibiu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 20126

Voorgaande reizen:

08 December 2005 - 09 December 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: